Articol publicat in: Educatie


Pe 29 octombrie 2010 , Grupul ?colar M?neciu a fost gazda Cercului pedagogic al Coordonatorilor educativi din Colegii, Licee ?i Grupuri ?colare din jude?ul Prahova, a c?rui tem? Stiluri ?i strategii de interven?ie ale cadrului didactic n situa?ii de criz? educa?ional? la nivelul spa ?iului ?colar a adus n prim plan o problem? curent? cu care se confrunt? toate institu?iile de nv???mnt. Criza educa?ional? exist?, ns? poate fi minimalizat? dac? se intervine concret, iar activit??ile prezentate au avut menirea s? demonstreze acest fapt.

Bucurndu-ne de prezen?a doamnei inspector Anelore Scorpan ?i a 45 de profesori ce ocup? func?ia de Coordonator de programe ?i proiecte educative n colegiile, liceele ?i grupurile ?colare din jude?ul Prahova, am reunit secven?e diferite ale unei crize educa?ionale sub motto-ulCaracterul f?r? inteligen?? poate mult, dar inteligen?a f?r? caracter nu valoreaz? nimic(Cicero).

Dup? mesajul de ntmpinare adresat de d-na director Gabriela Despan, eleva Mihaela Rodica Despan, pre?edintele Consiliului ?colar al Elevilor din nv???mntul primar, a dedicat oaspe?ilor - adev?ra?i p?rin?i pentru elevii lor versurile pline de emo?ie ale lui Adrian P?unescu din poezia Repetabila povar?, ca semn al pre?uirii nem?rginite pe care elevii o au pentru dasc?lii lor.

Conflictul este, de foarte multe ori, doar o exteriorizare a conflictelor interne, care ne macin?, ne apas?. Astfel, sceneta prezentat? de elevii clasei a X-a C, coordona?i de d-nele profesoare Ileana D?nil? ?i Elena Stan, ne propune s? privim criza educa?ional? prin prisma con?tiin?ei. D-na profesoar? Eufrosina Petre a propus un studiu de caz la clasa a XI-a n care au fost analiza?i factorii de risc n rndul adolescen?ilor, iar demonstra?ia elevilor de la Sanitarii pricepu?i, ndruma?i de d-na director adjunct Camelia Petcu, a conturat conceptul de criz? educa?ional?.

Plecnd de la premiza c? majoritatea conflictelor au ca surs? o comunicare defectuoas? ?i reac?iile instinctuale, am considerat necesar abordarea unor exerci?ii de comunicare ?i de autocunoa?tere, al c?ror scop este prevenirea conflictelor. Elevii clasei a IX-a B ?i eleva Teodora O?elea, pre?edintele Consiliului ?colar al Elevilor, sub ndrumarea d-lui profesor diriginte Carol Dragomir ?i a d-nei profesoare Raluca Simona Dragomir, au demonstrat c? introspec?ia, empatia, comunicarea eficient? ?i motiva?ia pentru schimbarea stilului comportamental conduc la un climat cu st?ri conflictuale reduse ca frecven?? ?i intensitate.

Activit??ile educative sunt mereu alternativa pe care noi, cadrele didactice, o avem la ndemn? pentru a-i ajuta pe elevi s?-?i formeze un caracter deosebit. Educa?ia b?trneasc? din Calul b?lan scenet?, clasa a VII-a A, prof. Ondina Jercan, exemplele negative ale lui Caragiale fragment comic din O noapte furtunoas?, clasa a VI-a A, dir. adj. prof. Georgeta Chiroiu, cntecele de suflet cls a XII-a A, prof. Egina Buftea -Jercan, ?i dansurile populare ansamblurile nv.primar, gimnaziu ?i liceu, prof. Traian Soare, au punctat cteva din solu?iile educative ce pot fi adoptate n diminuarea st?rilor conflictuale.

Invita?ii au apreciat la superlativ activit??ile prezentate, remarcnd implicarea ?i co?tiinciozitatea cadrelor didactice, inteligen?a ?i talentul elevilor de la Grupul ?colar M?neciu.

Prof. Raluca Simona DRAGOMIR