Articol publicat in: Educatie


Rezultatele proaste ale bacalaureatului 2011 ob?inute de absolven?i au suscitat interesul opiniei publice ?i mass media devenind o dram? contemporan ? cu accente na?ionale. To?i dar absolut to?i s-au erijat n speciali?ti ?i cunosc?tori, ntrebndu-se cine este principalul vinovat de faptul c? mai mult de jum?tate dintre absolven?i au picat bacul.

Statisticile s-au ntrecut n estim?ri, comentariile ?i ,,brfele de salon au f?cut rating iar ?coala a fost pus? la col?: sistem educa?ional deficitar, profesori f?r? pasiune, elevi slab preg?ti?i, subiecte dificile, camere de supraveghere stresante Adic? tot profilul robot al unei genera?ii repetente care nu mai crede n corectitudine , competen?? ?i valoare pentru c? nu i se ofer? mai nimic din toate acestea.

Absen?a modelelor ?i a motiva?iei devenirii intelectuale, credin?a c? merge ?i a?a, cnd al?ii au reu?it f?r? s? aib? prea mult? nv???tur?, democra?ia desfigurat? n care se fraudeaz? ?i nu se ntmpl? nimic amendabil, promovarea falsului ?i a mediocrit??ii, contureaz? imaginea nevirtual? receptat? de tn?ra genera?ie o tez? de bac sus?inut? de 20 de ani ncoace.

Vinovatul? Noi to?i, sistemul social ofertant de profesori nemotiva?i, ,,p?rin?ii de carton ,,silicoanele intelectuale criza moral? ?i financiar?

Rata de promovabilitate de patruzeci ?i ceva la sut? la nivel na?ional ngrijoreaz? pe mul?i, dup? ce ani de-a rndul s-au nregistrat cifre peste media european?. Aceast? realitate nu ar trebui s? sperie pe nimeni, ci s? dea mai mult de gndit asupra iluziei notelor mari din ultimii ani ?i a absolvirii cu success a ct mai multor cursuri superioare.

Este un paradox cnd peste tot n lume, n toate domeniile de activitate exist? un uria? poten?ial de inteligen??, produs al ?colii romne?ti, valorificat ?i stimat ca made in Romania. Voca?ia ?i profesionalismul, spiritul de munc? ?i respectul valorilor morale autentice, credin?a c? ve?nicia nc? se mai na?te la sat, iubirea simplit??ii ?i credin?ei n compete?? ?i valoare sunt doar cteva din tr?s?turilor unui bun profesor ?i educator care nu se las? nvins de contrastul valoric al lumii contemporane. Sunt peste tot profesori ?i elevi foarte buni care contrazic ceea ce se vede ?i ceea ce se aude prea des, din p?cate. Despre ei nu se vorbe?te sau se vorbe?te n ?oapt?, nu li se promoveaz? spiritul pentru c? nu sunt violen?i, sngero?i, nu zgnd?re instinctele, nu sunt cool ?i trendy.

Evenimentele petrecute ne semnaleaz? c?t valoreaz? o diplom? ?i ce am putem s? facem f?r? ea ?i de ce unii premian?i din timpul ?colii ajung repeten?i la un examen de bacalaureat . Societatea nu e preg?tit? s? accepte a?a ceva atta vreme ct nu poate oferi o alternativ? educativ? ?i competent?, bazat? pe munc?.

Po?i s?-?i iei bacalaureatul peste un an, peste doi pan? atunci, munce?ti ?i poate nve?i ce nseamn? munc? f?r? studii. Cristian Tudor Popescu

?i un tabloul contemporan al realit??ii noastre nu ar fi complet f?r? receptarea sincer? a unui candidat de bacalaureat care spune cam cine suntem ?i pe unde ne afl?m:,, pentru c? Caragiale e foarte actual, personajele cu pro?ti ?i be?ivi se reg?sesc n fiecare club de fi?e din lumea noastr? amar?.

Camelia Neagu